17 Haziran 2009 Çarşamba

Karakucak Karadeniz Bölge Temsilcisi Artvinli

25 Nisan 2009 tarihinde yapılan yürütme kurulu toplantısında; Karadeniz Bölge Temsilcisi olarak Artvin’den Necat Dalkılıç atandı. Güreş Federasyonu Başkanı Ercan Yıldız güreş sporu hakkında şunları kaydetti: "Türk güreşinin alt yapısını oluşturan karakucak güreşleri, geleneklerimiz doğrultusunda yurdumuzun her köşesinde eski heyecan ve şevkle günümüze kadar gelmiştir. Söz konusu güreşlerin, bugüne kadar olduğu gibi bundan sonraki günlerde de aynı gelenekler doğrultusunda sürdürülmesi Güreş Federasyonu’nun amaçları arasında bulunmaktadır."
Karakucak Karadeniz Bölge Temsilcisi olarak 25 Nisan’da ataması yapılan Necat Dalkılıç da şu açıklamayı yaptı. "Yaklaşık 20 sene ata sporumuz olan güreşin içinde sporcu, antrenör ve yönetici olarak çeşitli kademelerde bulundum. Güreşe gönül veren bir kişi olarak Güre Federasyonu beni Karakucak Karadeniz İl Temsilcisi olarak atadığı için gururluyum. Güreş sporunun gelişmesi için Artvin’de elimden geleni yapacağım. Temsilciliğini yaptığım Artvin, Trabzon, Rize, Gümüşhane illerini kapsamaktadır. Bunun için yaz sezonu, festivallerde karakucak güreşleri yapıldığı için yaz aylarında yoğunluğumuz olmaktadır. Festivallerde karakucak güreşleri konulduğu zaman festival komitesi, İl Gençlik ve Spor Müdürlüğü aracılığıyla benimle iletişim kurup organizasyonlarda hakem atamasını ve güreşte yetkili ataması benim tarafımca yapılacaktır. Benim koordinatörlüğüm içinde yapılacak karakucak güreşlerinin sağlıklı, düzenli ve sorunsuz geçmesi için sorumluluğum vardır. Bunun için gereken hassasiyeti götürmek zorundayım."
Necat Dalkılıç, Artvin için açıklamalarda bulunurken Artvin güreşe meraklı bir ildir. İlimizde önemli güreşçiler yetişmiştir. Bende 67 ve 88 yıllarında profesyonel güreş yaptım. Yusufeli’ndeki Güreş Eğitim Merkezinin açılmasında, kamuoyu oluşturulmasında da katkım olmuştur. Ben, Köy Hizmetlerinde çalışırken Köy Hizmetleri Spor Kulübünde antrenörlük ve kulüp yönetici olarak ta görev yaptım Artvin de bu güne kadar henüz 3 festivalde Güreş organizasyonu yaptık. Önümüzde 15 festival var. Bunların güreş bölümü organizasyonunda yer alacağım. 25 Haziran’da başlayacak Kafkasör Festivali’ndeki karakucak güreşleri içinde hazırlık yapmaktayım. Birçok güreşçimiz mindere çıkacak. Benim ata sporu karakucak güreşlerine sporcu yetiştirilmesi için her kesimden destek istiyorum. Basının desteği de çok önemli. Yapılan çalışmaların basın yoluyla birçok kişilere ulaştırılması, ortak ilginin oluşması için basın, benim için önemli araçtır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder